.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی​نژاد به تلویزیون آمده بود که چه بگوید؟
نسرين وزيري

نسرين وزیری،- تعجیل دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه​ها در مقابل مخالفت مجلس با این اقدام، این گمانه زنی را آفریده بود که او در گفت و گوی زنده تلویزیونی خود، از اجرای فاز دوم این قانون خبر بدهد.

این ادعای نگارنده نیست. هم وزیر نیرو گفته بود که رئیس جمهور به زودی با مردم در این باره سخن می گوید، هم نایب رئیس مجلس ساعتی پیش از آغاز سخنان احمدی​نژاد ابراز امیدواری کرده بود که او در این باره چیزی نگوید و هم مجری برنامه قبل از سخنان رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو سال پیش هم در چنین روزهایی بود که رئیس جمهور از اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی در تلویزیون خبر داد؛ ذهن مخاطب را به این سو کشاند.

احمدی​نژاد اگرچه از اجرای این قانون دفاع کرد و همچون گذشته اظهارات منتقدانش درباره عدم توجه به بخش تولید و نرخ فزاینده تورم در نتیجه اجرای ناصحیح این قانون را بی هیچ مستند مشخصی به هیچ انگاشت؛ اما از اجرای فاز دوم آن نیز هیچ نگفت. هرچند باز هم از نهادهای تصمیم گیری خارج از دولت انتقاد کرد که مانع از اجرای سریع این قانون شده و او نمی​خواهد این قانون را در حالی که به «خنسی» خورده به دولت بعد تحویل دهد.

بسیاری از سخنان احمدی​نژاد همچون نپذیرفتن مسئولیت ایجاد تورم کنونی، مقصر جلوه دادن مجلس به دلیل اصلاح قوانینی که در اجرا برای مردم مشکل ایجاد کرده​اند، نام بردن از تصمیمی گیرانی مجهول الهویه و انداختن تقصیر همه مشکلات به گردن آنها، انتقاد به هر بخشی غیر از دولت و تاکید بر اینکه دولت به دنبال اختلاف و دعوا نیست و ....همچون دیگر سخنرانی​های تلویزیونی احمدی​نژاد تکراری بود. اما او که به «مرد پیش بینی ناپذیر» از سوی برخی روزنامه نگاران لقب گرفته، نیامده بود که همین​ها را بگوید.

شاید تا 5 دقیقه پایانی این برنمه زنده، اظهارات وی وجوه مشترک 70-80 درصدی با سخنان پیشینش داشت، تا اینکه او بدون اینکه مورد سوال قرار بگیرد از لزوم اتحاد مردم در برابر دشمنان خارجی و مشکلات داخلی سخن گفت که تنها از مسیر حضور در انتخابات، امکان پذیر است!

اظهاراتی که با سوال بعدی مجری کامل شد و اینجا بود که او حرف اصلی خود را زد و بی آنکه مستقیما رقبای نامزد احتمالی دولت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را مخاطب خود قرار دهد گفت: «انتخابات آزاد حق ملت ایران است و هیچ کس حق ندارد در اراده ملت کوچکترین تاثیری بگذارد. اما کسانی هستند که فکر می کنند بهتر از مردم تصمیم می گیرند و انتخاب می کنند در حالی که خود رهبری هم گفتند فقط یک رای دارند. هر کسی که گوشه​ای یک رسانه​ای دارد، فکر نکند می تواند به جای مردم تصمیم بگیرد!»

چه بسا به زعم باهنر، احمدی​نژاد از مسیر خارج شد و «به خاکی زد» اما رئیس​جمهور نشان داده که لوکوموتیو ران ماهری است و از هر جاده خاکی​ای، بهره تبلیغاتی خوبی به نفع مقاصد خود و دولتش می​برد. چه این بهره مرعوب کردن رقبای انتخاباتی باشد و چه زمینه سازی برای معرفی نامزد مورد حمایت دولت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 دي 1391
همه انتظار معجزه از رييس جمهور داريم ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.